En kantor filosoferar


Lucia….
december 12, 2008, 10:48
Filed under: 1

Har kompat skolans lucia ikväll. En liten skola en bit utanför stan som gör ett eget luciatåg med 4-6:an. Det var  tokbra idag, men det var inte så konstigt för mer än hälften av ungarna sjunger i min barnkör. Så rutinerade tjejer. Dom sneglade på mig i starter och så. Det satt en lärare framför som skulle leda, men det struntade dom i. Det var tryggare att ha ögonkontakt med mig. Det värmer!!

På söndag är det deras egna tåg. Ska bli skoj.

I morgon…..Ledig dag. Snöbollskrig med A kanske…..Hon har lovat att brotta ner mig i snön och gôra mig. Får väl se vem som gôrar vem….

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

”Göra”? Det var ett nytt ord debatten. Hemma i Dalom bråkar vi om det heter ”mula”, ”myla” eller ”mylla”. Men mula är helt klart det rätta ordet och något ”göra” är inte ens värt att diskuteras! 😉

Kommentar av Fisoa

Stå på dig, mågastumpen! Gôra – heter det!
Jag håller på dig! Kram från en totalt snötom ö.

Kommentar av Svärmor

Svärmor! Skoj att du är här 🙂

Kommentar av kantorn

KANSKE?! LÄSTE JAG RÄTT?! KANSKE?! Vi SKA!
Ja, det återstår att se vem som gôrar vem… om du inte fegar ur! Men det kommer nog bli en rättvis match. Jag tror att båda kommer stå som vinnare. Men som sagt, det återstår att se. WOHO! 😀

Kommentar av Anni




Kommentera

