En kantor filosoferar


Ledig lördag.
december 13, 2008, 3:29
Filed under: 1

Nikon D60 eller Nikon D80. Det är frågan för dagen. Jag surfar omkring och tittar  på vad andra tycker. Funderar på vad vi ska ha för kamera. Vi ska ju till svalbard i mars och behöver en bra. Kanske är det för mörkt för att fotografera, men det är i alla fall bättre förutsättningar att få bra bilder om man har en bra kamera. Eftersom alla vänner och föräldrar runt oss har nikon-kamerahus så är det ju dumt att köpa ett annat märke. Man kan ju byta objektiv och annat sinsemellan.
Får nog bli en fråga att disskutera med emeritus fotograf svärfar.

Jag är väldigt nöjd med att få ett litet adningshål såhär en lördag. Det var hektiskt förra veckan men jag klarade det med bravur om jag får säga det själv. Nästa vecka är i princip förberedd och klar så att den är bara att göra.  Avslutas med att sjunga Händels Messias på söndagkvällen 21/12. Skönt att nån gång bara få ställa sig i en kör och sjunga. Slippa alla förberedelser och planeringar.

Lucia är det idag. Jag har inte tänkt på det överhududtaget. Men nu går mina tankar till svenska skolan på Mallorca där jag hade mitt ”once in my lifetime luciatåg”  när jag jobbade i svenska kyrkan på Mallis. Gick med barnen i gränderna i Palma och hade Luciakonserten på Placa Cort. Tusentals spanjorer kommer och tittar och älskar dessa barn som sjunger om Santa Lucia. Ett helgon som dom själva inte firar. Åh, jag skulle vilja vara där ikväll! jag önskar dom all lycka!

Några bilder för att ge er en liten glimt om hur det var:

13december-0051

13december-0121

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Inga problem med ljuset kantorn när du kommer hit.
Vi har ljus hela dagarna så köp en dyr kamera. Ljuset är blått på morgon och kväll under en begränsad tid och det är då du är här. Inte många som upplever det ljuset, så jag rekommenderar att du plussar på ett par tusen för kameran ni skall köpa.

Kommentar av Janne

Åh så mysigt med lucia på Mallis! Vilken fin tradition att fira det där och roligt att det är så populärt! Det vill jag också bevittna en dag!

Kommentar av Fisoa




Kommentera

