En kantor filosoferar


Ännu en helg närmare jul
december 15, 2008, 4:54
Filed under: 1

Lucia är över. Det är som när man lagar en brakmiddag. Det tar lång tid att förbereda men när man väl sätter sig och äter är det över på ett kick. Nåja, jag är inget fan av Luciatåg så jag sörjer inte det särskilt. Hade bara två i år och båda gick jättebra.

Idag är jag lite trött för det blev en trevlig men lite sen kväll igår. Men det är det värt när man har trevliga vänner runt sig och inte riktigt vill gå hem.

Dagens glädjeämne i min värld:

Jag fick en jättegod cappucino av tjejen i kaffebaren. Jag pratade lite med henne medan hon fixade kaffe, skummade mjölk osv. (jag är där rätt ofta. Inte varje dag men nästan)

Det resulterade i att jag fick ett jättefint hjärta i min kopp. Jag tror på att om man är trevlig och flirtar lite med baristan så får man kaffe gjort med mer kärlek. Och hennes sätt att visa det är att ge mig ett hjärta.

latte_art_heart2

Det var nästan som om solen bröt igenom det grå när jag gick därifrån.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

På Njuta, eller?

Kommentar av Trumpetrille

Vad gulligt!!
Håller med om att ge lite kärlek till alla så får man kärlek tillbaka!!
KRAM

Kommentar av Birgitta




Kommentera

