En kantor filosoferar


december 17, 2008, 11:21
Filed under: 1

Vet ni…

Just nu bryr jag mig inte om stora frågor typ:

Dödshjälp, världsekonomin,vem som styr sverige, vad Usa gör eller om bilar ska fortsätta tillverkas. Jag struntar i vad julhandeln slår för rekord och vad som är årets julklapp. Ränta och annat får bli vad det blir. Jag har råd att betala några kronor mer för en liter bensin. Jag kör det jag vill ändå. 
Jag orkar inte med det! Jag följer inte nyheter längre för jag vet vad dom kommer ta upp. Jag struntar i väderprognoser för jag vet dom kommer säga ” det blir en mulen dag i…..”

Det jag bryr mig om nu är mig själv och mitt välmående. Liksom dom som står närmast mig. Deras välmående och behov. Kanske kan jag inte göra något särskilt åt det men jag kan åtminstone finnas där nu när julen är nära.

Spela roll om det är städat här hemma när julafton infinner sig. Huvudsaken är att vi som bor här under detta tak och våra vänner och familj har det hyffsat även om vi inte kommer ses.

/kantorn

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Snyggt kantorn. Jag håller med dig till hundra procent.

Kommentar av Janne

Hoppeti!

Härliga argument Kantorn! Jag har själv blivit relativt idiotförklarad för att jag inte ”bryr” mig om vad som globalt händer och sker. Istället bryr jag mig mer om dem som står mig närmast och där jag faktiskt klarar av att göra skillnad. Fler borde tänka så …

Peter

Kommentar av Peter Mattsson




Kommentera

