En kantor filosoferar


Folk
december 18, 2008, 5:25
Filed under: 1

Kom just hem och öppnade posten. Den vanliga alltså. Den man får i brevlådan vid gatan utanför huset. Roligt idag för det har börjat ramla in julkort. Mitt i högen ligger det ett kuvert som jag öppnar och ser ett brudpar. Det står ”tack för uppvaktningen vid vårt bröllop. Maria & Samuel”

Vilka är det?

Tittar på adressen igen….Jo det är till oss….

Tänker, det är väl några jag spelat för. Men vänta nu…Då står det ju inte ”tack för uppvaktningen” och dessutom inte adresserat till oss båda.
Jag tittar på brudparet igen och inser vem det är. Henne har jag inte sett sen hon var typ 13 och honom har jag aldrig sett. Men vid närmare eftertanke tror jag morsan frågade om hon skulle skriva på våra namn på presenten.

Jo, så var det.

Men lite ställd blev jag.

Det är mycket nu, Men roligt!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

