En kantor filosoferar


jag é klar
december 20, 2008, 6:32
Filed under: 1

Har just kommit hem efter kyrkokörens julkonsert. Kören skötte sig utmärkt och om jag får säga det själv så tycker jag att vi fått ihop ett fint julprogram med 10-11 sånger. Både körsångarna och församlingsborna verkade nöjda.
Men detta innebär att jag känner att jag är klart. Jag kom igenom december levande.  För det som ska göras nu ska bara göras. Ingen planering eller övning.

I morgon ska jag sjunga Händels Messias. Där ska jag bara komma. Ha på mig svart kostym och vit skjorta. Ställa mig på min plats och sjunga som det står i noterna. Underbart skönt!

sen ledig måndag och nästan ledig tisdag. Efter det?

God jul! Då är det många gudstjänster och mycket musik, men det är roligt och fint. Ska verkligen bli skoj att fira jul nu!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

