En kantor filosoferar


Picknick
december 29, 2008, 12:04
Filed under: 1

När man som jag ofta har två gudstjänster på söndag förmiddag så är det väldigt gott att ha med en termos kaffe och en smörgås hemifrån. Det är nästan nödvändigt för att jag ska orka med andra gudstjänsten. Oftast finns det inte tid att fika mellan utan det får bli en stund in i andra mässan. Brukar passa bra i predikan då jag får en längre stunds vila.

Jag märkte idag att jag hann med en kopp även under texterna. Lagom att hälla upp under GT-texten. Spela psalm mellan text, under tiden svalnar kaffet. Börja sippa under Ep-text. Spela Gradual. Höra evangeliget och därefter fylla på koppen, öppna smörgåspaketet och slå sig till ro  lagom till predikan.

dsc00021

En bild från dagens picknick.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Kan man kalla kvalitetsfika! 🙂

Kommentar av annso

Jag vill hävda att detta är KYRK-kaffe! : ) Svärmor

Kommentar av Svärmor

Det är sådana bilder som får mig att undra varför jag blev präst och inte musiker (ok jag vet varför, jag kan inte traktera mer instument än en blockflöjt). Sannerligen ett kyrkkaffe som heter duga…

Kommentar av Ällan




Kommentera

