En kantor filosoferar


dagens citat
december 30, 2008, 5:10
Filed under: 1

Präst som celebrerar morgonmässan:

 

”Jag sjunger inte prefationen. Det gör man inte på morgonen. På morgonen fikar man”

 

Kyrkoherdens dotter (kykoherden i grannpastoratet som gästade oss ihop med sin ca 20-åriga dotter på morgonmässan) har tydligen spanat in min rumpa och kommenterat att Kantorn har så tighta byxor så man ser hans snygga rumpa.

Till sin pappas förfäran kan jag tänka mig…..

Men vi alla har väl varit 20 och spanat in det ena och det andra.  Det är mänskligt! Och roligt! Särskilt när hon kommenterar det för pappa prästen! Hahah

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Om man prompt ska ha mässa på morgonen ska den firas effektivt. Det räcker med två psalmer, fem minuter beredelseord, bön om förlåtelse, instiftelseorden och herrensbön, välsignelsen och ett uppiggande postludium.

Kommentar av Karin

du e go du karin! Saknar dig lite, men har en som du i min närhet nu så…

Kommentar av kantorn




Kommentera

