En kantor filosoferar


Nytt år igen
december 31, 2008, 12:30
Filed under: 1

Tänk vad tiden går. För fyra år sedan stod jag vid altaret och sa ja till min hustru. På ett sätt känns det som igår men på ett annat så är det oändligt lång tid.

Några dagar senare när stormen Gudrun for in över landet tog vi våra stora stora resväskor och emigrerade till Spanien för att jobba 18 månader. Det var en märklig känsla att landa, komma till vår nya lägenhet och slå på tvn. Svt-europa sände katastrofnyheter från sverige. Strömlöst och galet! Vi hade balkondörren öppen och kände värmen svepa in i tvsoffan.  Jag vet precis hur det luktade där, känner det i näsan nu när jag skriver. Hur det lät från gatan med bilar och barn som var ute. Och nånstans inne i huvudet kände jag ”vad har jag gett mig in på?”

Men det gick ju bra. Många erfarenheter rikare sitter jag nu här i tv-soffan med datorn i knät och känner att jag är en helt annan person än jag var nyårsafton 2004.  Utlandsvistelsen gjorde mycket!

 

Vet inte vad jag ville säga med detta, men ett vill jag!

Jag vill önska er alla ett gott 2009!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

