En kantor filosoferar


jag är så glad!
januari 2, 2009, 5:12
Filed under: 1

För jag har en vän på mitt jobb. Hon får mig att skratta! Jag kan prata med henne om allt. Hon är präst och helt underbar! Stollig och sprallig men också klok och trygg.

Idag fick jag förmånen att äta lunch med henne.
”vi äter väl inget nyttigt?”

Nej, ska jag. Vad vill du ha?

”Jag vill ha Pizza!!”

Då äter vi pizza.

”vilken bra vän du är som går med mig och äter pizza när jag vill det!!” sa hon

Sen satt vi på pizzerian och pratade om allt från tuttar till kvinnoprästmotståndare.

 

Jag är så glad att hon har börjat hos oss!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hon är ett bra exempel på att alla präster inte är tråkiga! 🙂

Kommentar av Anni

Jag gillar den delen när hon säger att ni inte ska äta något nyttigt. Världen behöver fler sådana kvinnor.

Kommentar av Janne




Kommentera

