En kantor filosoferar


En vän
januari 15, 2009, 12:31
Filed under: 1

Jag har träffat en av mina vänner idag. En vän som mesta tiden på året är ute i världen och ser sig om. När hon inte pluggar i London så ser hon till att upptäcka nya platser och nya miljöer. En bra nyfikenhet, tyvärr en nyfikenhet som gör att vi inte ses så ofta.

Men idag var det dags. Jag struntade i allt jobbande och for 50 minuter med bil till hennes stad för att bara ses och prata. Hon är en mycket klok ung kvinna. Hon har en blick som gör att jag inte kan säga annat än sanningen. Hon skulle se på mig om jag valde att säga nått som lät bra istället för det jag skulle vilja säga.

Hon har en otrolig energi som hon gärna delar med sig av. Ett skratt som smittar oerhört.  En energi och ett skratt jag verkligen behövde idag. Jag hade ett leende på läpparna alla 50 minutrarna i bilen på väg hem. På vägen dit var jag gäspig, sömnig och tankarna var enbart på jobbet och planeringen inför våren.

Ibland måste man tänka på sig själv (vilket jag och många fler anställda i svenska kyrkan är dåliga på) och det gjorde jag i eftermiddags.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ja jag resonerar så att jag har ansvaret för mitt eget välmående på alla plan. Tar jag hand om mig själv så behöver ingen annan göra det. Kanske låter kallt och hårt så där…men jag menar mer hmm att om jag tar hand om mig själv först så kan jag hjälpa andra sedan och förhoppningsvis regelbundet.
Jag tror det säkert är så att ni som arbetar inom kyrkan inte vårdar er själv tillräckligt alla gånger! Så det är ju bra att du tog tag i den saken!! 🙂

Kommentar av annso

Det är bra att tanka på sig själv emellanåt! Det gjorde alldeles rätt i att träffa en vän som gör dig glad!!

Kommentar av Birgitta




Kommentera

