En kantor filosoferar


En tämligen sval söndag
januari 19, 2009, 12:25
Filed under: 1

Sval på flera sätt. Blåste kallt ute. Drog kallt i kyrkan inne. Det syntes på vissa ljus som fladdrade väldigt. Jag hade vinterjackan över axlarna hela Gudstjänsten.

Sval söndag också på det sättet att jag kommer glömma den ganska snart. Gudstjänst kl 11.00. Min fru frågade när jag kom hem. ”hade prästen nått klokt att säga?”

Mitt svar på det var. ”Jag vet inte”

Det sammanfattar dagens kyrkomusikaliska gärning rätt bra. Jag gjorde mitt jobb. Mer än så blev det inte.  Sugen på vin blev jag också förstås. Evangeliet idag var berättelsen om när Jesus gör vatten till vin.

Nu sitter jag vid köksbordet och dricker varmt vatten. Jag kan inte sova.  Förr eller senare somnar jag väl av ren utmattning. I morgon jobb på min lediga dag. Kuuul! Nae…men ska jag hinna med allt så är det enda lösningen.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Bra att du övar dig.

Kommentar av Isbjörnen




Kommentera

