En kantor filosoferar


Rätt lugnt i kantorns värld
januari 28, 2009, 12:48
Filed under: 1

Var i stockholm i helgen med min gospelkör. Mycket sång, sena kvällar, god mat och trivsamt umgänge.

Fick ett hedersuppdrag idag. En körsångare i kyrkokören kom till mig och sa att han skrivit i vita arkivet. Allt det där han vill ska hända när han har gått ur tiden.  Mycket handlade ju om försäkringar, förmögenhet och annat.  Men det han sa till mig var vad för musik han ville ha på sin begravning. Hur han vill att det ska se ut. Billigaste kistan och bårtäcke. Inte massa blommor…osv. I detalj hur han vill ha det.  Och han har skrivit att jag ska spela.

 

Ett hedersuppdrag jag inte ser fram mot. Men när vi är där så ska jag göra det.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

