En kantor filosoferar


Johannespassionen
januari 31, 2009, 7:00
Filed under: 1

Idag var det rep med Johannespassionen. Bach.  Lustigt att om man som jag sjungit en hel del Bach, jag då är det bara att sjunga. Han är ganska uppenbar den mannen. Det låter ju så stiligt, men man känner igen sig i basstämmorna. Jag har aldrig sjungit Johannespassionen tidigare, men det var ju bara att sjunga som det stod. Till och med de duktiga basarna som stod intill mig fick förlita sig på mig ibland. Dom lyfte på ögonbrynen när jag sa att jag aldrig tidigare sjungit detta.

Verket ska göras på långfredagen. Jag ser fram mot det.  Sen senare i år ska jag vara med och sjunga Bach:s  H-mollmässa. Så det är väldigt mycket Bach i min värld just nu. Men det är nog nyttigt. Jag ska plugga när jag sitter på planet till Svalbard.

I morgon ska jag till kyrkan här i stan. Det ska invigas en Minneslund precis utanför kyrkan, i parken. Det är ju inte varje dag det händer så jag tänkte passa på att vara med. Det är faktiskt ett ställe jag skulle kunna tänka mig att vila den sista vilan. Det var där jag gick ut med min H när vi gifte oss. Och kyrkans klocko har en speciell klang som jag tycker mycket om. Så…ja varför inte?

Men först filmkväll med en massa tjejer.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Tyvärr min kära kantor. Det är inte mycket studiero att finna på flygen hit. Det skall serveras mat och det skall mellanlandas och sen serveras mat igen.Dessutom så brukar de ha en viss förmåga att välja de mest snacksaliga skepparna till de flygen. Ibland blir man nästan irriterad på allt pladder. Har man sen lite tur med vädret över Barentshav så kan det bli ganska skakigt.

Kommentar av Janne




Kommentera

