En kantor filosoferar


Sömn…..
januari 31, 2009, 1:39
Filed under: 1

Det är stökigt att sova för tillfället….. Jag vill sova när jag inte får. Och när jag får sova, ja då är det omöjligt. En växande visdomstand har ju viss del i problemet. Men inte bara.

Nåja, vi lämnar det.

 

Vi var på göteborgsoperan igår. Såg bohéme. Underbart bra måste jag säga!  Det är nått magiskt med atmosfären på en operateater. Nu är jag tillbaka hemma och spelade för gamlingarna på hemmet i eftermiddags. Jag blir ledsen över vissa vårdares inställning till de gamla.

En man sa:

”jag skulle vilja ha mina glasögon” (så att han kan se och sjunga med i psalmboken)

”Han vill ha sina glasögon” sa prästen till en vårdare ”går det att ordna?”

”Han sjunger aldrig med ändå” sa hon i ansiktet på honom

”Men kan du hämta dom?” sa prästen

”ja…..jaja…” sa vårdaren

Mannen sjöng med som aldrig förr när han fått sina glasögon. Hur har det blivit så??? Vi var så nedstämda både prästen och jag när vi lämnade hemmet idag. Tänk att vara tvungen att lämna sitt liv i en sån bitch:s händer…

Jag ber till Gud att varken jag eller de mina kommer hamna där.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ja, det är som om vi har glömt att värdesätta omtanke – hur skulle hon själv vilja bli bemött den dagen hon är boende på ”hemmet” – förresten tack för Dina bloggar i de flesta fall blir jag varm i hjärta och själ när jag läser dem!

Kommentar av Helena G

Välkommen Helena! Roligt att du vill ta dig tid att läsa mina tankar! Kom gärna med fler kommentarer om du vill!

Kommentar av kantorn




Kommentera

