En kantor filosoferar


Det drar ihop sig
februari 17, 2009, 11:56
Filed under: 1

Det är konsert till helgen. Det största projektet jag gjort under min karriär som kantor. Det kommer bli jättebra, men det är också väldigt många trådar att hålla i. Jag är så trött nu! Jag vill bara att lördagen ska vara gjord samtidigt som jag kommer sakna det oerhört när sista ackordet är lagt! Vad ska jag göra sen? Jag har ingen plan alls. Men det ordnar sig.

Jag kanske låter negativ, men det är jag inte. Jag vill att det ska hända nu för det är som ett rus. Att höra min kör som jag har lärt sjunga detta. Höra kompet som synkar med kören. Höra solisterna sjunga.  Jag är beroende. Jag vill mer! Hitta på mer mer mer.
Men jag inser också att jag är påväg ner i däck. Jag kommer inte göra nått mer sånthär under våren. Jag fixar inte det. Resten av våren ska jag vila i vad jag har gjort för min församling. Inte på vad jag kommer att göra. Nu får församlingsborna vara nöjda ett tag framöver så ska jag fokusera på att samla splittrorna av mig själv. Få ihop mig själsligt för att senare i höst (förhoppningsvis) vara igång och ge igen.

 

På torsdag ska jag vara ledig.

en arbetskamrat tittade på mig med stora ögon när jag sa det.

”Du, ledig? en hel dag??! Skojar du?” undrade hon.

”Jopp” sa jag och gick till mitt kontor och fortsatte jobba.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Var rädd om dig!

Kommentar av Tobias

Lycka till med konserten! Det kommer säkerligen att gå bra. 🙂

Kommentar av Maria




Kommentera

