En kantor filosoferar


Fick en kommentar…….
februari 23, 2009, 5:12
Filed under: 1

Det är Elin som undrar angående Helig dans, och jag kan förstå henne i viss mån.

”Jag antar att du är utbildad inom musik och att du hört talas om rytmikpedagogik eller Dalcrozmetoden”

En del i kantorsutbildningen är just rytmik, så jag har redan gått en kurs i detta ämne. Jag förstår det ändå inte. Därmed inte sagt att jag inte tycker att det ska finnas i Gudstjänst eller på andra ställen. Det är bara det att JAG inte förstår det.

Och jag säger också i inlägget ” jag börjar mer och mer tro på myten om att man antingen är musikalisk eller så kan man dansa”

Observera uttrycket ”myten”

Kontentan av detta är: Vill man dansa så ska man göra det, oavsett om det är på krogen, i kyrkan eller i köket. Sjunga ska man göra, oavsett om det är på scen, i kyrkan eller i duschen. Inget är förbjudet, inget är ett måste. Var och en får välja.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

