En kantor filosoferar


Dop + Hemlig vigsel
mars 21, 2009, 3:11
Filed under: 1

Scenario:

 

Gäster inbjudna till dop

Planerad vigsel i dopet. Så att säga överraska med vigsel.

Låter kul, men blir sällan bra.

 

Jag kommer just från en sån tillställning. Jag tjänstgjorde. Det var lugnt, ingen mamma som grät av besvikelse. Jag tror nästan att dom inte ens fattade att dopet gick över till vigsel förrän löftena kom.

 

Men jag är så lyckligt lottad med att jobba ihop med en kollega som är duktigare än vad hon själv förstår.  Hon gjorde en övergång mellan dop och vigsel som var den bästa jag någonsin hört! Jag har tjänstgjort vid några dop med hemlig vigsel och hon skötte det absolut bäst!

Det var det kantorn skulle göra denna helgen. Nu är jag ledig fram till tisdag. Gött va?

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

