En kantor filosoferar


Sjukskriven
april 10, 2009, 8:05
Filed under: 1

Hej kära vänner (om det finns några kvar som läser)

Kantorn har under en längre tid blivit mer och mer utmattad och förra veckan gick det inte längre. Så nu är jag sjukskriven några veckor till att börja med. Får se vad det blir sen.

Det är därför denna bloggen inte har uppdaterats på några dagar. Kantorn har snuddat väggen och behöver en tids vila. Jag kan tänka mig att bloggen kommer uppdaterats ändå. Det är ju första gången i mitt liv jag är sjukskriven på detta sättet.

Jag skulle sjungit Bach:s Johannespassionen idag. Men fick avböja. Istället går jag hemma i köket och lagar mat. Lamm som hustrun (som är med och sjunger) ska få när hon kommer hem. I stereon spelas just johannespassionen och det gör ont i hjärtat att jag inte kunde vara med.

Känns oxå konstigt att inte få spela i påsk. Påskens budskap infinner sig inte riktigt.  Men prio ett just nu är att jag ska bry mig om mig själv. Svårt, men jag ska försöka.

Glad påsk till er alla!

9 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Var varsam och kärleksfull med dig själv!

Kommentar av Jeez

En stärkande, läkande kram till dig!

Kommentar av Madicken

tack tjejer. Det värmer

Kommentar av kantorn

En stor varm och stärkande kram från en som själv gjort bekantskap med väggytan.

Var rädd om dig själv!
Ta vara på dig själv!

Kommentar av Ällan

Sänder många snälla tankar. Ta hand om dig nu och vila upp dig ordentligt. *kramar*

Kommentar av Jenny

Ta hand om dig!

Kommentar av TN

Krya på dig Kantorn och må du få det som fattas dig nu.
mvh Annso
betyder det här att du inte glassar runt så mycket? 🙂

Kommentar av Ann-sofie Kassberg

Tack alla!

Kommentar av kantorn

Hallåååå Kantorn!
Jag läser din blogg och jag önskar dig allt gott nu under din sjukskrivning. Var rädd om dig för det finns inte många som du!!!!
Kram Birgitta

Kommentar av Birgitta




Kommentera

