En kantor filosoferar


2009, året utan påsk
april 12, 2009, 9:14
Filed under: 1

Det blev ingen påsk i min värld i år. Inga fjädrar, ingen sill, inga kycklingar och inga gudstjänster. Men vad gjorde det när jag kunde sitta på trappen på baksidan och njuta av solen och tystnaden.  Men ändå…Påsken är ju så viktig för oss i kyrkan, och att bli snuvad på den.. Det känns tomt. Jag gick upp på påskdagens morgon 10.43. Startade espressobryggaren och slog på tv:n. Det var mässa från linköpings domkyrka. Troligen berodde det mer på mitt dåliga humör, men jag tyckte kören lät kass, så jag stängde av och kokade kaffe istället.  Åskmolnet ovanför mitt huvud höll i sig ända till hustrun och A kom hem efter att ha sjungit på mässan i hemförsamligen. (det är jobbigt att vara sjukskriven och inte kunna besöka sin hemkyrka tillika arbetsplats) . Då lättade det och solen sprack igenom i mitt sinne liksom utanför fönstret.  Så mot slutet av dagen kände jag att det trots allt varit en bra dag.

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag förstår din känsla! Vad skönt att din dag slutade bra!! Kram kram Birgitta

Kommentar av Birgitta

Kan tänka mig att din påtvingade frånvaro från din hemkyrka gjorde ont där och då, men har en känsla av att det nog var ganska bra egentligen. Frånvaron av sill däremot är allvarlig. Jag dammsög halva arktis efter sill och lyckades finna ett fåtal burkar, annars hade pöåsken varit ödelagd här också.
🙂

Kommentar av Janne

Kram!

Kommentar av Karin

Hej, det blev inte mycket tillpåsk för mig heller!
Men ikväll skall jag hem till familjen!

Kommentar av TN

Stackare att missa påsken!

Kommentar av Ann-sofie Kassberg




Kommentera

