En kantor filosoferar


rörd
april 16, 2009, 7:47
Filed under: 1

Va gulliga ni e alla med era kommentarer. Det känns verkligen som ni förstår, och det värmer oerhört!

Dagarna för kantorn är skiftande. En dag orkar jag massor. Men som idag fixade jag inget. Upp och ner…

Men glädjeämnet för dagen var att det kom blom-bud (heter det så?) med en bukett från arbetsgivaren där det stod: ”välkommen tillbaka”

Det värmde också för jag hade verkligen inte förväntat mig nått……

Kantorn kämpar på.

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej på dig kantorn!! Jag har kikat runt lite i din blogg, det är så inspirerande att läsa (jag har själv kantors-drömmar), och spännande att få en inblick i hur det kan vara att jobba som kyrkomusiker. Tråkigt med din svacka, hoppas du får vila upp dig ordentligt och får tillbaka krafterna! 🙂

Kommentar av julia

Så fint – med blommorna! Hoppas du snart blir bättre – Blott en dag, ett ögonblick i sänder, kan vi leva.
Kram!

Kommentar av Madicken

Hej, Kantorn! Är Kantorn med fru så lyckligt lottade att ni bor i Hjo!! Där hade jag mitt första, riktiga jobb- i receptionen på hotell Bellevue. Detta var på ”stenåldern” – i början på 1980-talet….
Men jag hade så roligt där — förresten jag känner också igen mig i det Kantorn går igenom –
det är lätt att bränna ut sig när man tycker om sitt arbete och sina medarbetare och om man är ambitiös. Det är något bland det svåraste att arbeta ”lagom mycket” – periodvis kanske nästan omöjligt.. Som kristna vet vi innerst inne att vi inte behöver prestera och prestera och prestera för vi ”duger” ändå – men har man det i sig är det svårt att låta bli. Hoppas att Kantorn kan suga i sig av det fina, dock lite kyliga vädret och komma på rätt kör – f’låt köl igen…soliga hälsningar från Småland

Kommentar av Helena G

Idag snubblade jag över alla inlägg som kommit efter flickan med shortsen. Ojdå. Har varit där, flera år. Och gjorde en liten tripp här vid påsk till det landet igen. Inte bra.

Hoppas att det bara är ett snuddande vid tapeten för dig.

Kommentar av Cecilia N

Ta en dag i taget!! VI är många som tänker på dig! Jag hoppas att du ska få lusten tillbaka!!
KRAMEN Kantorn i Falköping

Kommentar av Birgitta




Kommentera

