En kantor filosoferar


Vårtecken
april 23, 2009, 2:42
Filed under: 1

Idag orkade jag mig ut och handlade i stadens Ica-butik. Det är några veckor sedan sist. Jag har inte velat träffa folk så därför har min söta fru fått sköta inköpen.

Men idag så tog jag mig alltså i kragen och gjorde det. När jag stod i kassan så fick jag syn på en tjej i kassan bredvid. Ålder? Tja, 18-19 kanske. Väldigt snygg och trendig. Var mycket mån om sitt utseende kan man säga. Vad skulle hon köpa?

Jo:

En sandwich glass och Veet hårborttagningsmedel.

Vad är viktigt? Jo, äta glass i solen och få bort håret på benen 🙂

Det finns stunder då jag skulle vilja ha en kamera….

pic_nostalgi_glasskarta_1972_large

Som kuriosa kan jag berätta att GB Sandwich kom 1972 och håller fortfarande. Samma år kom även piggelin som också finns kvar i glassboxen! Snart kommer sommaren vänner!

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Men..vad glassugen jag blev nu…
🙂

Kommentar av Madicken

Man blir ju de! 🙂

Kommentar av kantorn

Igloo, mmmmmmmmm! Och så delade man den i 2! glassar.. och så var det så varmt så att den som låg kvar i pappret nästan rann bort hela en…
För varmt var det varje sommar när jag var liten- 1972…då var jag 10 år och Igloo kostade 75 öre….det var roligt att se den där glassaffischen, kantorn, ha det gött!!

Kommentar av Helena G

Jag är från 1972… håller än.

Kommentar av Trumpetrille




Kommentera

