En kantor filosoferar


Börja jobba
juni 2, 2009, 7:30
Filed under: 1

Jag räknar med att (om inte läkaren säger nått annat på fredag) så börjar jag arbeta igen på tisdag. Känns både bra och dåligt. Jag kommer få kämpa mycket. Men samtidigt så känner jag att jag inte blir friskare av att vara ensam hemma längre heller. Jag är rädd att hamna tillbaka i depressionen och orkeslösheten. Samtidigt som jag känner glädje i tanken att få göra musik för människor igen! Det är ju att musicera  jag är bäst på.

Många kluvna tankar och känslor i kantorn. Han kan behöva ert stöd och bön för framtiden. Den är ljus långt där borta, men jag ska orka dit också. Det är inte helt enkelt….

Men jag har fantastiska arbetskamrater som också står bakom mig och hjälper mig. Så jag hoppas på det bästa.

Ljuset-i-tunneln

(Ljuset i sommarens tunnel…)

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag önskar dig frid på din (kanske) småkrokiga väg i lätt ostadigt väder. Det är när vi behöver hjälp och vågar vara hjälplösa som vi får hjälp. Du och de dina blev med i kvällens bön här hos mig, det är inte helt ”spikrakt” här heller.
Brukar tänka på vilket sällskap alla musiker har i sina intrument, blir alltid avis.
Fortsätt att sköta om dig!

Kommentar av Annso


HÄLSAN ÄR EJ ALLT – MEN UTAN HÄLSAN SAKNAR ALLT ANNAT BETYDELSE

Kommentar av Josef Boberg

Löjligt försiktig är ett bra förhållningssätt om man vill slippa möta väggen igen sådär väldigt på en gång. Det finns ett forum på http://www.utbrandhetshjalpen.com
Välkommen.

Kommentar av cene

Jag tänker på dig… ta myrsteg i början då du kommer tillbaka – så håller du väggen stången (hoppas jag).

Kommentar av Ällan




Kommentera

