En kantor filosoferar


Skolavslutning
juni 11, 2009, 2:48
Filed under: 1

Spelade på skolavslutning idag. Första orgelspelet på typ 10 veckor. Den blomstertid såklart. Psalmen man river av utan att tänka. Men idag var det annorlunda! Psalmen lät så vackert. Jag satt vid min favoritorgel och jag njöt!  Mormor, farmor, farfar moster mamma pappa bror och alla andra sjöng så taket lyfte i kyrkan.  Så underbart! Jag är verkligen på rätt ställe. Jag ska musicera i kyrkan. Så är det bara.

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Välkommen tillbaka, min älskade. 🙂

Kommentar av Frun

Åh… jag skulle nog ha vänt tillbaka till kyrkan och spelat den med dig, efter att jag bytt om (efter marschen). Jag var nära, men kände att jag behövde varva ner och slippa stressa inför resan till storstaden.

Kommentar av Trumpetrille

Vi tar det en annan gång rille! Lira nått under sommaren kanske? För skojs skull

Kommentar av kantorn

Absolut, får vi göra.

Kommentar av Trumpetrille




Kommentera

