En kantor filosoferar


Regn, regn regn
juni 13, 2009, 1:25
Filed under: 1

Som det regnade på förmiddagen! Det fick mig att vägra gå till jobbet.  Jag ville inte bli blöt. Istället satt jag hemma i min soffa och filade på programbladet för söndagens konsert. Det var bra! Rätt mysigt om jag ska vara ärlig. Lugnt och stilla. Mobilen höll sig tyst hela förmiddagen.

Lustigt det där, mobilen har varit väldigt tyst under min sjukskrivning. Men i tisdags, min första dag på jobbet….Då! Som den höll på!!!  Det var som om alla har väntat på att ”på tisdag, då ringer jag för då är han tillbaka”

På eftermidagen var jag tvungen att ge mig ut, men då var det nästan uppehåll. Skulle spela för gamlingarna på demensboendet. Det är så tacksamt att spela där, för ju enklare musiken är desto mer uppskattar dom den. Det var en tanta som sjöng med i ”den första gång jag såg dig det var en sommardag” Jättemysigt! Då har jag ju gett henne nått idag. En tanta som vanligtvis inte vet vad som är upp och ner i en bok kunde helt plötsligt texten i Birger Sjöbergs sång. Jag var tvungen att spela den tre gånger så att tantan fick sjunga alla versar. Annars hade hon nog blivit besviken.

I morgon ska jag titta på vätterrundecyklister som cyklar genom stan. Stackare, dom fryser nog inatt.  Jag och sambon var helt överens om att det är bättre att sova i sin säng en natt som denna.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

