En kantor filosoferar


Nu e ja på gång
augusti 13, 2009, 10:08
Filed under: 1

Jodå, kantorn lever. Men det är fortfarande semester.

Idag var jag in på expeditionen för att kolla vad jag har att göra nästa vecka. Känns bra att veta eftersom jag ska på festival och annat i helgen.

Jag råkar ju vara en kantor som titt som tätt (pga min fru) är ute och seglar på olika svenska vattendrag. Man kan tycka att det där är en baggis om sommaren, men… Segling innebär risker. Man kan inte utesluta det. Hur skönt det än är, så kan man få en tjuv-gipp och bommen slår kraftigt i tinningen.  (för att nämna nått)

Oavsett vad vi råkar ut för så är det skönt att veta att det finns folk på Käringberget i Göteborg. Dom sitter där dygnet runt och väntar på att hjälpa oss om vi får bekymmer. Senast (vad jag vet)  var det strax norr om där jag själv bor.

Mina vänner på MRCC svarar och skickar den hjälp som behövs och jag är så stolt över dom. Trots att dom bara gör sitt jobb. Men det är ju så…. Vi alla kan ju olika saker

Jag kan imponeras över en rörmokare som drar rör på ett snyggt sätt i mitt badrum. Eller en snickare som lägger om farstutaket. Eller plåtslagaren som lägger plåt på samma farstutak.

Sen tänker jag… Jag är ju likadan. Som räddningsledaren, rörmokaren eller snickaren…..

Jag spelar mendelsson och allt annat konstigt när de unga tu har valt att dela sitt liv med varandra. Jag spelar när morfar (eller ännu värre, nyfödda dottern) hastigt gått bort.

Mitt jobb går ut på att göra bra musik, den stund då man sätter sig ner, minns och sörjer eller gläds åt sin nära vän eller släkting.

Vilket otroligt arbete egentligen…

Vet inte vad jag ville ha sagt med detta men…

Jaja…

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

” … en enda kropp”
Och nåt med att handen inte kan säga till foten att den inte får vara med i kroppen för att den inte också är en hand.

”Hur skulle det se ut om alla ville bli busschaufförer?” som en klok dam på mina barns högstadieskola brukade säga.

Kommentar av cene

Ja du har ett unikt arbete!

Kommentar av Annso




Kommentera

