En kantor filosoferar


spektakel
oktober 17, 2009, 7:20
Filed under: 1

I morgon ska jag har en hejdundrans högmässa. Den blir väl ungefär som vanligt om man bortser från att biskopen kommer med sin kräkla.

Nåja, det är slutklämmen på vår biskopsvisitation och jag ska vara tjänstgörande musiker i koret. Och min kollega sparkar vi upp på läktaren. Kontraktets körsångare leds av en organist i ett annat pastorat, så det blir rätt lugnt för mig. ska nog kompa lite grejjor, me det märker jag i morgon på övningen. Inget att hetsa upp sig för.

Efter detta åker jag och min kära hustru till Mallorca och vilar upp oss en vecka. Vi siktar på att träffa många kära vänner och äta mycket god mat. Kanske bloggar jag nått där nerifrån, men om inte så vet ni var jag är. Förmodligen plaskande i medelhavet.

på återhörande!

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Hoppas ni får en fin och kärleksfull resa 🙂

Kommentar av Annso




Kommentera

