En kantor filosoferar


Im Alive!
december 23, 2009, 6:44
Filed under: 1

jag lever, jag jobbar och nu ligger jag på soffan och lyssnar på kakelugnens sprakande.

Jag har haft en otroligt stressig december. Sen jag fyllde år, 24/11 tycker jag det har gått en helg, men det har faktiskt gått en hel månad. Men det har varit väldigt kul! Många roliga möjligheter och situationer jag har hamnat i. Sen har det på slutet varit för mycket skitsnack mot mig. Men jag försöker att inte lyssna på det. Bara göra mitt jobb och sprida julstämning för mina församlingsbor. 280 själar ville komma på vår julkonsert i söndag. Det värmer så gott och gör att jag orkar satsa vidare. Det är en sån bekräftelse när så många vill komma.

Nu önskar jag er som fortfarande läser denna blogg, En rikigt god jul!  Och det finns en kommentarsfunktion så vill ni, så säg gärna nått där.
Hoppas återkomma nästa år.

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

jag ber om ursäkt för alla ”men” Men 😉 jag håller på att somna så språket är inte det bästa.

Kommentar av kantorn

God Jul själv kantorn, jag har väntat på dig!
Själklart kommer jag att läsa nästa år!
Tobias

Kommentar av Tobias

men men… ni lever ju 🙂 och väl är ju det

Kommentar av Ann-sofie

Hej, Kantorn! Nu fick jag för mig att skriva några rader!
Hoppas att Herr Kantor med fru mår bra i den härliga vintern. Jag är glad för denna vackra vinter.
Nu är det lagom med snö – jag körde hem från sta´n efter en pianoafton där dottern var en av eleverna som fick spela upp(- 4-händigt piano är nog roligt! – Vilka duktiga elever! Musikskolan är toppen. )-nåväl ,då ,när jag körde hem ,var det rimfrost på träden – kvällen före snöovädret. Det var så vackert!

Nu till en fråga – hur får man fler besökare till våra fina kyrkor? Hur får man medmänniskorna i församlingen att ”begripa” vilken fantastisk kantor vi har!
Blommar gudstjänstlivet mest när kyrkan finns där det är sämre levnads-
standard än här? Eller vid en krissituation på något vis. Och omvänt – om vi inte är så många – hur kommer det sig att man tycker att det är mindre roligt när t ex personal och kör är fler än församlingen på en gudstjänst. Ska vi kanske värdesätta kvalitet mer än kvantitet? Upplevelsen hos kyrkobesökaren blir väl inte sämre för att hon/han var en av några få besökare, eller?
(Nu vet jag förstås att en av våra viktigaste uppgifter som kristna är att missionera och sprida glädjebudskapet…)

Den som vill får gärna kommentera denna stilla undran från nytillträdd förtroendevald i kyrkofullmäktige och kyrkoråd.

Med önskan om en fridfull och inspirerande helg

Kommentar av Helena G

[…] this track. But I am gonna jot it down as much as I can understand. (Hopefully someone will help me like last time.. […] Click http://getl.eu/?i=youme10080

Kommentar av reinamurphy29898




Kommentera

