En kantor filosoferar


Min framtidsdag är ljus och lång
december 8, 2006, 3:50
Filed under: Okategoriserade

Jag har ägnat mig åt lite prostitution idag. Jag har sjungit en sång som jag verkligen inte gillar på begravning. Mot betalning, därav prostitutionen.

Här är den…..

En liten fattig människa
du föddes av din mor
för att leva några korta dagar här.
Men snart är tiden mogen
och du lämnar denna jord.
Du går bort och kommer aldrig mer i gen.

När du går över floden går du ensam.
När du går över floden lämnas allt.
Inga vänner följer dig,
rikedomen räknas ej.
När du går över floden lämnas allt.

De korta åren går så snabbt,
snart lider det mot höst.
Men din stund på jorden ville du så väl.
Men vad hjälper det en människa
om hon vinner världen först
men ändå till sist förlorar sin själ.

Det är som min vaktmästare sa: Den som skrivit den sången måste tappat hoppet fullständigt.

Jag tror inte att vi går ensamma när vi lämnar jordelivet. Jag tror inte heller att man förlorar sin själ i dödens stund.

Men är det så att den gav hopp åt dom som sörjde idag så är det väl jättebra. Jag blir bara deprimerad.


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Prostitution är farligt. Ofta förekommande vid begravningar är också min egen erfarenhet =)

Kommentar av Richard

Ja! den e läskig. En annan sång som står högt på min horror-lista är ”när juldagsmorgon glimmar” Det finns inget fult i barn.. den texten är verkligen jättehemsk!

Kommentar av TantVass




Lämna en kommentar