En kantor filosoferar


Julsånger
oktober 11, 2009, 10:38
Filed under: 1

Jag har tillbringat eftermiddagen och kvällen invirad i en filt, en dator i knät och massa julsångböcker runt mig. Jag har försökt slänga ihop ett program julsånger för min vokalgrupp. Vi ska ha konsert på annandagen. Svårt att välja ut en timmas program ur denna stora skatt av julsånger som finns!

 

Men jag kände till min förvåning att jag ser fram mot julen och julmusiken i år. Det är inte alltid det har varit så ska jag erkänna.

Men jag skulle vilja ha några texter också, dikter eller texter om julen. Var hittar jag det? Har ni nått förslag?


5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej, roligt att Kantorn är i ”skrivtagen” igen.
Det där med texter om jul – varför inte pröva proffsen på biblioteket – de har också tips på lite nyare texter tror jag -om det är det Kantorn är ute efter! Här får Kantorn i alla fall ett tips på CD för att komma i riktig julstämning-En underbar skiva av norska gruppen MOSAIC och svenske Samuel Ljungblahd (han stavar faktiskt så!) – utgiven på David Media,(www.davidmedia.se). Härliga,lite ovanliga arrangemang men vilka röster och mycket bra musik -i mitt tycke!
Lycka till!

Kommentar av Helena G

Hej igen! Angående CD med Samuel Ljungblahd – den heter ”The heavenly song of Christmas” – kan ju vara bra att ha titeln..
glömde att nämna den i första kommentaren.
Den är väl värd lyssning!

Kommentar av Helena G

Jag rsta fortfarande på ”Den heliga staden”! Den bästa julsången ever!

Kommentar av Sofia

Kanske har H:s mormor något på lager som behöver dammas av??

Kommentar av Svärmor

Hej!
Glöm inte den fina jultexten som Lasse Berghagen skrivit om släkten som kommer och går. Minns tyvärr inte vad den heter.

Kommentar av Anne-Mari




Lämna en kommentar